Wednesday, September 24, 2008

CUKUP

tak pernah cengkerik berbunyi
malam ni depa bunyi
entah kenapa
kita tak tahu

entah2 mak dia hilang
entah2 kasut dia koyak
entah2 marka dia keluar dengan lelaki lain

kita tak tahu
kita semua dibelenggu

malam ini bintang menyorok
sembunyi entah kemana
tugasan dimeja bertimbun
esok juga depa mintak
kiat cuba cari alsan
tapi depa tolak
mereka kata dah lapuk

mengapa boleh lapuk?
mungkin karena kita tandus
tandus cari alasan baru
untuk kelentong depa

tapi dah lumrah
kalau ada kena siapkan
kalau takda duduk sahaja

kawan datang mengejut
bawak bantal bawak penyodok
semua datang buat kepoh

entah kenapa aku bingung untuk saat awalnya
mereka jerit selamat lahir
emm
aku paham
ini tanda sahabat
mengingati sahabat lain
depa suka
depa lupa segala

depa ajak pergi sambut
mula kena tolak
takkan nak terus sebut ya
kita ada adab ada strategi

hahaha
dah lama aku hidup
dah lama aku menempuh 24.09 setiap tahun
tapi pelik
tapi suka
ini kali kesatu aku disambut
aku dirai

hahahahaha
sahabat
memang sahabat
diorang tak mintak balas
diorang tak minta bayar
diorang sambutkan untuk aku
hahahahaha

ini aku ingat
sebab ini kali kesatu aku dirai sempena 24.09
aku syukur aku dongak

malam itu bintang kembali muncul
mungkin turut serta menyambut
tarikh24.09

hahahahaha
ini aku ingat
ini hari pasti ku ingat

1 comments:

Noraini said...

hehe.
pian dpt celebrate bday lah.
sronok nya.
hehe :)