Wednesday, September 17, 2008

SYARAHAN DAN NIKMAT

hari ini cuaca baik
cerah dan sehingga menembusi cermin tingkapku
pensyarah telah pun memaklumkan
adanya syarahan pada hari ini
mataku kini tak pula ingin terbuka
pada waktunya syarahan
sedarnya aku
hari sudah pun meninggi
syarahan yang sepatutnya ku datangi
telah berlalu begitu

namun sedihnya
tidak pula aku sadih
kerna ketinggalan syarahan
aku hanya leka melayan dendangan tidur
tempat beradu kekal menjadi teman
sudah hampir zohor
barulah terkesan untuk bangkit
bersiap dan berkemas


esok
ujian tengah semester menanti
sedia dan siap belum lagi
kawan masih lagi alpa
dengan muzik dan video
aku pun x lari
dari semua itu
entah bila mahu sedar
tentang penting pelajaran


nanti dan nanti
itu sahja yang kerap
bila aku rajin buku diselak
bila malas terkatup rapat kitab
entah pa
nak jadi esok
entah boleh tah tidak
aku hadap ujian
moga tuhan tolong
macamana tuhan mahu tolong
kalau sendiri malas
moga esok gemilang
macam ank muda gagah

0 comments: