Friday, September 12, 2008

UMNO MENGGANASSSS............JENG.JENG,JENG

Hemmmm, Umno buat hal lagi, dalm keadan yang tersepit ini 'beliau' sudah mula megerah kudrat mereka seadanya untuk kembali melepaskan diri 'beliau' daripada cengkaman sepitan yang dicernakan oleh mereka sendiri. kah....kah.........kah

Selapas satu, satu lagi ditahan oleh mereka, tak cukup dengan Raja Petra, wartawan sin Chew daily pun diusung bersama menambah penghuni pusat tahan Kamunting Perak. Terbaru, Teresa Kok, MP Seputeh dan juga merangkap Exco kerajaan negeri Selangor pula ditahan. Jika ingin dikira dengan angka, sudah dua kali Raja Petra ditahan dibawah akta yang mengarut dan pengecut ini.Pada 10hb April 2001 Raja Pertra telah ditahan bersama 10 Reformis Tian Chua, Saari Sungip , Gobalakrishnan dan Tukar Tiub.

Setelah 60 hari ditahan Raja Petra telah dibebaskan. Manakala 6 orang Reformis telah di hantar ke Kamunting untuk di tahan selama 2 tahun.

Tian Chua, Saari Sungip dan Gobalakrishan kini telah dipilih untuk menjadi wakil rakyat. Tian dan Gobi di parlimen manakala Saari Sungip menjadi Adun kerajaan Pakatan di Selangor. Mungkin selepas ini giliran kamu, saya, atau pak Manap yang berniaga ais kacang ditepi tiang leterik sana, ini adalah kerna akta ini membolehkan kerajaan menahan sesiapa sahaja tanpa perlu bukti dan perbicaraan di mahkamah. UNDANG-UNDANG APKAH INI?? INI UNDANG-UNDANG RIMBA!!!

0 comments: